Pressemeddelelsen

En artikel har langt større troværdighed end en annonce. Alligevel er der mange virksomheder, som ikke optimalt udnytter muligheden for at supplere deres markedsføring med pressemeddelelser.

En informativ, saglig og velskrevet pressemeddelelse - skrevet på pressens præmisser og serveret med en spændende nyhedsvinkel - er interessant for redaktørerne. Og dermed er der stor sandsynlighed for, at den bliver bragt i avisens spalter.

Det er ikke usædvanligt, at en pressemeddelelse med interesse for slutbrugerne - typisk en produktnyhed eller produktomtale - bringes i flere end ti medier. Tænk engang, hvad det ville koste, hvis det skulle være en annoncekampagne ...

Pressestof.dk beskæftiger sig primært med følgende kategorier:

Produktnyheder

Selv om nyheden måske ikke er unik for virksomheden, men gældende for hele markedet, er det "first mover," som høster den største fordel ved at kommunikere det ud. Læseren forbinder automatisk virksomhedens navn med den nyttige information.

Markedsnyt

Selv om nyheden måske ikke er unik for virksomheden, men gældende for hele markedet, er det "first mover," som høster den største fordel ved at kommunikere det ud. Læseren forbinder automatisk virksomhedens navn med den nyttige information.

Tips og gode råd

Ofte kan selv "gamle" produkter gøres interessante for redaktørerne, blot artiklens vinkel er rigtig. Det kan være sæsonbetonede historier: Sådan plejer du dine havemøbler - sådan sylter du sommerens tomater - sådan maler du uden striber etc. Først til mølle, kommer først (og muligvis som den eneste) i avisen.

Cases

En vinduesproducent har langt større mulighed for at komme i avisen, hvis redaktøren kan bringe et foto af et spændende byggeri, hvori vinduerne er anvendt. En interessant case med et godt billede giver artiklen en ekstra dimension og præsenterer tilmed produktet i de rette omgivelser.